23.8 C
Almyros
25 Σεπτεμβρίου 2024 19:26
ESPA
ΑρχικήΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝDeloitte: Αυξάνονται οι επενδύσεις των εταιρειών σε θέματα βιωσιμότητας

Deloitte: Αυξάνονται οι επενδύσεις των εταιρειών σε θέματα βιωσιμότητας

Η κλιματική αλλαγή παραμένει ένα από τα τρία κορυφαία ζητήματα για τους επικεφαλής και τα ανώτερα στελέχη (CxOs) επιχειρήσεων από όλον τον κόσμο, ξεπερνώντας, μεταξύ άλλων, την πολιτική αβεβαιότητα, την αναζήτηση ταλέντων και το μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό περιβάλλον.

Αυτό προκύπτει από την «Έκθεση Βιωσιμότητας 2024 CxO της Deloitte: Ενδείξεις αλλαγής στη δράση των επιχειρήσεων για το κλίμα», σύμφωνα, ακόμη, με την οποία, ένας βασικός δείκτης της επικράτησης του κλίματος στην ατζέντα των επιχειρήσεων είναι ότι το 85% των CxOs δηλώνουν ότι έχουν αυξήσει τις επενδύσεις τους στη βιωσιμότητα κατά το προηγούμενο έτος από το 75% το 2023 και οι μισοί έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις για να βοηθήσουν στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.

Κλιματική αλλαγή: Θα μπορούσε να προκαλέσει την επόμενη τραπεζική κρίση;

Η έκθεση CxO Sustainability Report, που διεξάγεται για τρίτο χρόνο και στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 2.100 CxOs από 27 χώρες, αποκαλύπτει ότι οι επικεφαλής των επιχειρήσεων είναι ταυτόχρονα αισιόδοξοι αλλά και ανήσυχοι για την κλιματική αλλαγή:  Ενώ οι επενδύσεις, οι δράσεις και η καινοτομία παρουσιάζουν ανοδική τάση, πρέπει να γίνει περισσότερη δουλειά για να επιτευχθεί ουσιαστική πρόοδος.

«Ολοένα και περισσότεροι οργανισμοί επιδιώκουν να μετασχηματίσουν τα βασικά επιχειρηματικά τους μοντέλα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, να αξιοποιήσουν τη δράση για το κλίμα για να προωθήσουν την καινοτομία και την ανάπτυξη, να δημιουργήσουν νέα αξία για τα ενδιαφερόμενα μέρη τους και να διαφοροποιηθούν από τους ανταγωνιστές τους. Η αυξημένη δράση εμπνέει αισιοδοξία καθώς μπορεί να συμβάλει στην επιτάχυνση της πορείας προς την επίτευξη των συλλογικών παγκόσμιων στόχων μας για το κλίμα», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Κακολύρης, Partner και ESG Assurance Leader της Deloitte Ελλάδος.

Η τεχνολογία και η καινοτομία ως κινητήριοι τροχοί για την κλιματική δράση

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής είναι κρίσιμη στον αγώνα για την επίτευξη του netzero και κάθε κλάδος και οργανισμός χρειάζεται να σχεδιάσει και να ακολουθήσει τη δική του μοναδική πορεία προς αυτόν τον στόχο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι CxOs κατέταξαν την τήρηση του ρυθμού της καινοτομίας (συμπεριλαμβανομένης της GenAI) ως την πιο πιεστική τους πρόκληση για το επόμενο έτος, οι επιχειρήσεις έχουν μια μοναδική ευκαιρία να δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις σε λύσεις που προσφέρουν τόσο περιβαλλοντικά, όσο και επιχειρηματικά οφέλη.

Στην πραγματικότητα, οι μισοί από τους CxOs ανέφεραν ότι έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις για να βοηθήσουν στην επίτευξη των κλιματικών στόχων, ενώ ένα άλλο 42% αναμένει να το πράξει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Περισσότεροι από τους μισούς από όσους χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογία για να ενισχύσουν τις προσπάθειές τους για βιωσιμότητα δηλώνουν ότι το κάνουν για να αναπτύξουν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες. Κατά συνέπεια, οι CxOs δηλώνουν ότι αυτή η καινοτομία γύρω από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν ή/και τις λειτουργίες τους είναι το κορυφαίο αναμενόμενο όφελος από τις προσπάθειες βιωσιμότητας τα επόμενα πέντε χρόνια (38%).

Η βιωσιμότητα οδηγεί στην επιχειρηματική αξία

Τα στελέχη αντιλαμβάνονται την επιχειρηματική προοπτική της μετάβασης σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών, με τη συντριπτική πλειοψηφία (92%) να πιστεύει ότι η εταιρεία τους μπορεί να αναπτυχθεί μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ερωτηθέντες σημείωσαν μια στροφή φέτος προς το να βλέπουν πιο άμεσα τον περιβαλλοντικό και επιχειρηματικό αντίκτυπο των προσπαθειών τους για βιωσιμότητα.

Η αποδοτικότητα ή/και η ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού (37%) και τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους (37%) μπήκαν στα πέντε πρώτα οφέλη της ανάληψης δράσης για το κλίμα φέτος, μόλις δύο ποσοστιαίες μονάδες πίσω από το κορυφαίο όφελος (αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής) και ξεπερνώντας τα λιγότερο απτά οφέλη, όπως η αναγνώριση του εμπορικού σήματος και η φήμη.

Οι CxOs κατατάσσουν την ικανότητα πρόσληψης και διατήρησης ταλέντων ως το τρίτο σημαντικότερο όφελος από τη βελτίωση της βιωσιμότητας για τα επόμενα πέντε χρόνια – γεγονός που συμφωνεί με τις απόψεις των νεότερων ταλέντων σύμφωνα με την έρευνα 2024 Gen Z and Millennial Survey της Deloitte, η οποία αποκάλυψε ότι πάνω από τέσσερις στους δέκα Gen Zs και Millennials έχουν ήδη αλλάξει ή σχεδιάζουν να αλλάξουν τη δουλειά τους ή τον κλάδο τους λόγω ανησυχιών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Με τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών να μετασχηματίζει ήδη το εργατικό δυναμικό και με πάνω από 800 εκατομμύρια θέσεις εργασίας να είναι ευάλωτες στις ακραίες κλιματικές συνθήκες και στις επιπτώσεις της οικονομικής μετάβασης, το 49% των στελεχών δηλώνουν ότι προετοιμάζουν ενεργά τους εργαζομένους τους για πράσινες θέσεις εργασίας. Γενικότερα, οι  CxOs ανέφεραν μια αυξανόμενη ιεράρχηση της ισότητας και της δίκαιης μετάβασης – η οποία επιδιώκει να διασφαλίσει ότι τα σημαντικά οφέλη από τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα μοιραστούν ευρέως και θα στηρίξουν εκείνους που θα χάσουν οικονομικά – με πάνω από τους μισούς (55%) να θεωρούν τα θέματα αυτά εξαιρετικά σημαντικά, από 46% πέρυσι.

Η αυξανόμενη ανησυχία δεν συνοδεύεται από δράση

Περισσότεροι από τους μισούς οργανισμούς έχουν επικεντρωθεί σε δύο έως τρεις πιο απαιτητικές στην υλοποίησή τους δράσεις που κάνουν τη διαφορά στο να βοηθήσουν στην προώθηση του αντίκτυπου εντός και εκτός των οργανισμών τους, όπως η σύνδεση της αμοιβής των ανώτερων στελεχών με την απόδοση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας ή η ανάπτυξη νέων προϊόντων ή υπηρεσιών φιλικών προς το κλίμα. Ωστόσο, η συνολική πρόοδος είναι άνιση, με το 17% των οργανισμών να πρωτοπορεί εφαρμόζοντας τέσσερις έως πέντε τέτοιες δράσεις, ενώ πάνω από το ένα τέταρτο των οργανισμών έχουν αναλάβει ελάχιστες ή καθόλου δράσεις με ουσιαστικό αντίκτυπο. Περισσότεροι από τους μισούς οργανισμούς εμπίπτουν στην κατηγορία «μετρίως μεσαία», υλοποιώντας δύο έως τρεις τέτοιες δράσεις, αλλά όχι περισσότερες.

Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί λόγοι για αισιοδοξία όσον αφορά το επίπεδο των εταιρικών δράσεων για το κλίμα. Αυτή η «μετρίως μεσαία» ομάδα αναμένει ότι η κλιματική αλλαγή θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στη στρατηγική και τις δραστηριότητές της κατά τα επόμενα τρία χρόνια, ενώ ένας στους πέντε ερωτηθέντες αναμένει πολύ μεγάλο αντίκτυπο. Οι τρέχουσες δεσμεύσεις αυτής της ομάδας, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες τους για περισσότερα μέσα στα επόμενα χρόνια, υποδηλώνουν ότι δημιουργούνται προϋποθέσεις για κλιμάκωση και για ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Προτάσεις για κλιμάκωση σε τομείς με υψηλό αντίκτυπο

Καθώς οι επικεφαλής των εταιρειών αισθάνονται όλο και μεγαλύτερη ανησυχία για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, συνεχίζουν να επενδύουν για να ενισχύσουν και να προωθήσουν τη στρατηγική βιωσιμότητας του οργανισμού τους και να έχουν πιο απτά κοινωνικά και επιχειρηματικά οφέλη. Οι εταιρείες μπορούν να ενισχύσουν τη δράση τους για το κλίμα αλλά και προετοιμαστούν ώστε να ευδοκιμήσουν στην αυριανή οικονομία των μηδενικών εκπομπών άνθρακα, αξιοποιώντας τα δυνατά τους σημεία, αναζητώντας νέα κανάλια και νέους εταίρους και επεκτείνοντας τους τρόπους με τους οποίους η βιωσιμότητα μπορεί να δημιουργήσει επιχειρηματική αξία.

Μεθοδολογία

Η Έκθεση βασίζεται σε έρευνα σε 2.103 ανώτερα στελέχη (Clevel Executives). Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από την KS&R Inc. και την Deloitte, τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2024, εξέτασε ερωτηθέντες από 27 χώρες: 46% από την Ευρώπη/Μέση Ανατολή/Νότια Αφρική 17% από τη Βόρεια Αμερική 9% από τη Λατινική Αμερική 28% από την ΑσίαΕιρηνικό. Όλοι οι σημαντικοί βιομηχανικοί κλάδοι εκπροσωπήθηκαν στο δείγμα μας. Επιπλέον, η KS&R και η Deloitte διεξήγαγαν επιλεγμένες, προσωπικές συνεντεύξεις με επικεφαλής κορυφαίων επιχειρήσεων από όλον τον κόσμο για να συγκεντρώσουν πρόσθετες πληροφορίες.



Περισσότερα Εδω!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μετάβαση στο περιεχόμενο