22 C
Almyros
25 Σεπτεμβρίου 2024 23:24
ESPA
ΑρχικήΜΑΓΝΗΣΙΑΑγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών: «Το νομοσχέδιο είναι μακριά από τις ανάγκες μαθητών και...

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών: «Το νομοσχέδιο είναι μακριά από τις ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών»

Aνακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών:

Ν/ΣΧ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΑΔΙΕΞΟΔΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΕΕ-ΟΟΣΑ – ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!

Η κυβέρνηση παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού παρουσίασε στο ΕΠΑΛ Περάματος το νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και το φέρνει για ψήφιση στη βουλή μέσα στο Γενάρη.

Το νέο νομοσχέδιο θέλει να επιταχύνει και να εξειδικεύσει τους στρατηγικούς στόχους της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την επαγγελματική εκπαίδευση, είναι συνέχεια του προηγούμενου νόμου που ψηφίστηκε μόλις 3 χρόνια πριν και έχει κριθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Δεν αλλάζει τίποτα από την εικόνα και τον αδιέξοδο δρόμο της ουσιαστικής υποβάθμισης που ζει όλα αυτά τα χρόνια ο κόσμος της επαγγελματικής εκπαίδευσης.(…)

(…)

όλα αυτά τα χρόνια η «καλύτερη» σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με αυτή την «αγορά» έχει παράξει ανεργία, ετεροασπασχοληση, χαμηλούς μισθούς, άγχος κτλ. Γιατί η «αγορά» θέλει φθηνούς και αναλώσιμους εργαζόμενους! Λίγα μόνο από τα νέα μαργαριτάρια!

·       Συγχωνεύονται τα συστεγαζόμενα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώραΘεσμοθετείται η γιγάντωση των ΕΠΑΛ με σχολεία τέρατα πλέον των 500 μαθητών. Δεν μας έφτανε η σημερινή κατάσταση με τους τεράστιους συλλόγους διδασκόντων, τώρα ακόμα πιο απρόσωπα οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μόνιμοι – συμβασιούχοι σε κάθε ΕΠΑΛ θα επιχειρούν στο μεγαθήριο μαγαζί – σχολείο οπού η εποπτεία, έλεγχος και λειτουργικότητα θα είναι τουλάχιστον αμφισβητήσιμα. Ενώ είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να χαθούν αρκετές ειδικότητες και οργανικές θέσεις.

·       Δημιουργείται ένα καινούριο όργανο διοίκησης στα ΕΠΑΛ (αν δεν ανήκει σε ΚΕΕΚ): η Επιτροπή Συντονισμού. Στους Συλλόγους Διδασκόντων πλέον μόνο μεταφορά καθηκόντων!

·       Στους Τομεάρχες των ΕΠΑΛ πλέον ανατίθενται και νέα καθήκοντα καθώς ως στελέχη εκπαίδευσης θα έχουν την πλήρη και συνολική ευθύνη λειτουργιάς των τομέων τους ακόμα και του θεωρητικού μέρους των μαθημάτων και πολλά άλλα, καθώς θα συμμετέχουν στην επιτροπή συντονισμού μαζί με την διεύθυνση του ΕΚ. Και επειδή ο έλεγχος πρέπει να γίνεται ακόμα πιο ασφυκτικός στην απαρέγκλιτη εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου, στο νομοσχέδιο γεννιέται πλέον και ο Τομεάρχης Γενικών Μαθημάτων.

·       Δημιουργούνται τα CAMPUS (Κ.Ε.Ε.Κ.) για την διασύνδεση των ΕΣΚ-ΕΠΑΛ-ΣΑΕΚ-ΕΚ (βαφτίσια των ΙΕΚ) για την σύνδεση των δεξιοτήτων όλων των επιπέδων προσόντων 3-4-5. Αυτή η «εκπαιδευτική διαδρομή» είχε προβλεφθεί από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με τις 2ετείς σχολές, τις οποίες κατήργησε η ΝΔ και τις ξαναφέρνει με την μετονομασία των ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ. Για την υλοποίηση της «αποστολής» προβλέπεται η ύπαρξη Οργανωτικού Συντονιστή. Μάλιστα στο συμβούλιο θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι των επιμελητηρίων!

·       Τα ΚΕΕΚ θα αξιοποιούν για όλες τις δομές τα υπάρχοντα  απαρχαιωμένα εργαστήρια των ΕΚ και με τα ΓΕΑΣ (γραφεία σταδιοδρομίας) θα παρακολουθούν τις προσαρμογή της φοίτησης  στις ανάγκες της αγοράς. Τα ΓΕΑΣ θα στελεχώνονται με έναν σύμβουλο συντονιστή για κάθε 150 καταρτιζόμενους, ένα ψυχολόγο και ένα κοινωνικό λειτουργό για κάθε 200 καταρτιζόμενους! «Και η ενδοσχολική  βία πάπαλα….»Η «πετυχημένη» πρακτική άσκηση που δεν εφαρμόστηκε στη συντριπτική πλειοψηφία των Π.ΕΠΑΛ αλλάζει: και εισάγονται «στη Γ τάξη, 22 μέρες συνεχόμενα ή τμηματικά». Ποιος αλήθεια δεν γνωρίζει ότι σχεδόν σε όλα τα Π.ΕΠΑΛ δεν άλλαξε επί της ουσίας σχεδόν τίποτα, παρά μονάχα η διαδικασία της λεγόμενης «αξιολόγησης» και ταυτόχρονα μεγάλωσε η δυσκολία πρόσβασης των παιδιών να σπουδάσουν την τεχνική ειδικότητα που επιθυμούν. Όμως εδώ το πράγμα «πάει αλλού», όταν για παράδειγμα σε έναν τουριστικό π.χ. τόπο θα μπορεί αυτός που κάνει πρακτική (αφού θα να είναι και χρονικά ενιαία) να αντικαθιστά έναν κοινό εργαζόμενο σχεδόν τζάμπα!

(…) Δικαιολογημένη η ανησυχία όλων μας λοιπόν, εκπαιδευτικών και μαθητών. Τους λέμε προκαταβολικά, αυτός ο δρόμος δεν είναι ο δικός μας, είναι μακριά απ τις δικές μας ανάγκες μας. Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας θα αντιπαλέψουμε μαζικά του αντιδραστικούς τους σχεδιασμούς!

Παλεύουμε και διεκδικούμε:

·       Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης

·       Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό της ΕΕΚ

·       Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια για όλες τις δομές της ΕΕΚ, εξοπλισμός και υποδομές

·       Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων για να μπορούν οι σπουδαστές να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν

·       Μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών

·       Ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας,

·       Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας/πρακτικής άσκησης

·       Μόνη προϋπόθεση για τη δουλειά, όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα να δίνονται με το πτυχίο.Κατάργηση της πιστοποίησης.

Περισσότερα Εδω!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μετάβαση στο περιεχόμενο