23.7 C
Almyros
1 Οκτωβρίου 2024 17:47
ESPA
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΕκλογές 2023: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι προθέσεις της νεολαίας –...

Εκλογές 2023: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι προθέσεις της νεολαίας – Τι είπαν οι Ζ. Ζούπης και Στ. Κοντακτσής

Ο πολιτικός αναλυτής Ζαχαρίας Ζούπης και ο επικοινωνιολόγος Σταύρος Κοντακτσής μιλώντας από το στούντιο της εκπομπής «Συνδέσεις», αναλύουν τον ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις εκλογές του 2023 αλλά και τις προθέσεις της νεολαίας.

Σταύρος Κοντακτσής: Η λογική του να βλέπει ο καθένας αυτό που θέλει

«Η αλήθεια είναι ότι δίνεται η εντύπωση ότι εκεί οι πολιτικοί μιλάνε στους νέους, έστω και αν τελικά μπορεί και να μη μιλάς στους νέους. Το χαρακτηριστικό που έχουν όλα αυτά τα νέα μέσα είναι ότι βασίζονται στη λογική του να βλέπει ο καθένας από μας αυτό που θέλει, δηλαδή να έχεις μια εξατομικευμένη σειρά πραγμάτων που βλέπεις.

Το 2019 δεν το είχαμε ως εργαλείο. Είτε μιλάμε για πολιτική επικοινωνία είτε μιλάμε για εταιρική επικοινωνία, είτε μιλάμε για κάποιον που θέλει να διαφημίσει, το ζητούμενο είναι να πας να μιλήσεις εκεί που είναι το κοινό σου. Πριν από το TikTok , ήταν το Instagram και το Facebook. Δεν είναι ότι θα πείσεις κάποιον μέσα από μια τηλεοπτική διαφήμιση. Δεν θα τον πείσεις αν τέσσερα χρόνια δεν τον έχεις πείσει. Στην πραγματικότητα αυτό που κάνουν οι πολιτικοί είναι να βγάλουν ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο, να εξωραΐσουν λίγο την εικόνα τους, να βγουν πιο ανθρώπινοι και να ενισχύσουν πράγματα γύρω από την συσπείρωσή τους. Δηλαδή άνθρωποι οι οποίοι είναι ούτως ή άλλως κοντά τους να τους δουν θετικά.

Όσοι έχουν παιδιά στην εφηβεία θα δουν ότι ναι η νεολαία μπορεί να χαζεύει στο twitter ή στο Instagram αλλά την επικοινωνία και την επαφή και τη διαμοίραση την κάνουν σε ένα κλειστό γκρουπ που είναι με τους φίλους τους και τους μαθητές τους, είπε ο Σταύρος Κοντακτσής.

Ζαχαρίας Ζούπης: Η μεγάλη τομή πρακτικά έγινε μετά την πρώτη καμπάνια του Ομπάμα

«Σκέφτομαι ότι τα κόμματα είχαν παντοδύναμες οργανώσεις νεολαίας ΚΝΕ, ΠΑΣΟΚ, ΔΑΠ και ΟΝΝΕΔ. Μιλάμε για χιλιάδες ανθρώπους που ερχόντουσαν σε επαφή με συνομηλίκους τους. Αυτή τη στιγμή αυτοί οι τρόποι επαφής, οι στοχευμένοι δεν υπάρχουν. Άρα τα σόσιαλ μίντια στο σύνολό τους σε βοηθάνε να προσεγγίσεις τέτοια κοινά, είπε ο αναλυτής Ζαχαρίας Ζούπης και στη συνέχεια αναφέρθηκε σε έρευνα σχετικά με νέους ηλικίας 17 ως 29 ετών.

Το 66% δήλωνε ότι σίγουρα θα ψηφίσει και ένα 15% έλεγε ότι μάλλον θα ψηφίσει. Αν αυτά αθροίζουν ένα 80% να επαληθευτεί γιατί δείχνει τη διάθεση των νέων ανθρώπων να συμμετέχουν πιο μαζικά στις εκλογές. Αν και στην έρευνα έβγαινε ότι ένα 75% περίπου δεν του άρεσε και τόσο ο τρόπος που γινόταν δημόσιος διάλογος, η κομματική αντιπαράθεση και ότι μάλιστα δεν θίγονται τόσο τα θέματα τα οποία αφορούν τη νεολαία.

Υπάρχει το προφίλ μιας νεολαίας που αναζητεί λύσεις

Σκεφτείτε ότι ένας 24χρονος από όταν ήταν 9 -10 χρονών βρισκόταν σε εποχές μνημονίων, πανδημίας ή ενεργειακής κρίσης με ότι αυτό σημαίνει για τη ζωή του, τους περιορισμούς του αλλά και τα προβλήματα. Αρκετοί νέοι άνθρωποι προσανατολίζονται από το τρίτο κόμμα και κάτω και οι αναποφάσιστοι ήταν τουλάχιστον διπλάσιοι από αυτούς που βλέπουμε στις έρευνες κοινής γνώμης και είναι λογικό, είπε ο αναλυτής.

www.ertnews.gr

Περισσότερα Εδω!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μετάβαση στο περιεχόμενο