24.6 C
Almyros
24 Σεπτεμβρίου 2024 11:20
ESPA
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΚ. Ζαχαριάδης στο Πρώτο για τα Τέμπη: Έπρεπε να είχε τελειώσει το...

Κ. Ζαχαριάδης στο Πρώτο για τα Τέμπη: Έπρεπε να είχε τελειώσει το έργο από το 2020 (audio)

Ποιο ήταν το έργο του ΣΥΡΙΖΑ στο σιδηροδρομικό δίκτυο επί διακυβέρνησής του και τι έπρεπε να είχε γίνει στη συνέχεια, περιέγραψε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Κώστας Ζαχαριάδης, υπογραμμίζοντας πως «σε αυτό το ζήτημα δεν μπορεί να υπάρχει μία αντιπαράθεση με κομματικούς όρους».

«Χρειάζεται πραγματικά να δούμε τι έχει γίνει, τι δεν έγινε και τι μπορούμε να κάνουμε από δω και πέρα, διότι νομίζω ο καλύτερος τρόπος να τιμήσουμε τη μνήμη αυτών των 57 άδικα χαμένων, στην πλειοψηφία τους νέων ανθρώπων, είναι να μάθουμε την αλήθεια αλλά και βεβαίως για τους ανθρώπους που έμειναν πίσω με μετατραυματικό σοκ, για τις οικογένειες αυτών των ανθρώπων που έφυγαν, για όλη την κοινωνία που είναι σοκαρισμένη, αυτό το αυτό το συγκλονιστικό δυστύχημα να μην ξεχαστεί όταν θα αποσυρθούν τα φώτα της δημοσιότητας» τόνισε ο κ. Ζαχαριάδης.

Επί ΣΥΡΙΖΑ, έγιναν τρία βασικά πράγματα τα οποία αφορούν την ασφάλεια του δικτύου, επισήμανε ο κ. Ζαχαριάδης. «Πρώτον, κατέβηκε η γραμμή του τρένου από τα ορεινά στα πεδινά, πράγμα το οποίο είναι μείζον για την ασφάλεια των μετακινήσεων. Δεύτερον, έγινε η γραμμή διπλή σε όλο της το μήκος μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Τρίτον, ηλεκτροδοτήθηκε η γραμμή. Εξ αυτού του λόγου, δηλαδή ότι το 2017- 2019 που εμείς παραδώσαμε, είχαμε ένα άλλο σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα, η σύμβαση την οποία είχε ξεκινήσει η κυβέρνηση Σαμαρά έπρεπε να αναθεωρηθεί γιατί είχαμε πλέον ένα άλλο σιδηροδρομικό δίκτυο. Κάτω η γραμμή ηλεκτροδοτημένη και διπλή η γραμμή. Άρα, το έργο το οποίο αναθεωρήθηκε τότε έπρεπε να έχει τελειώσει το 2020 και δεν τελείωσε το 2020» ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

«Προφανώς το κράτος έχει συνέχεια» σημείωσε ο κ. Ζαχαριάδης, ωστόσο, τόνισε «δεν μπορεί να γίνει μια διάχυση των ευθυνών και να πάμε στον Χαρίλαο Τρικούπη».
 
«Εάν πούμε αν πούμε ότι φταίμε όλοι, εγώ δεν λέω, θα ψαχτεί και η δική μας περίοδος, αν έχει λάθη θα το δούμε, αλλά αν πούμε ότι φταίμε όλοι, στο τέλος δεν φταίει κανένας» υποστήριξε ο κ. Ζαχαριάδης.

«Όλο αυτό το οποίο ζούμε αυτή την εβδομάδα, είχαμε κάποιοι προειδοποιήσει, προφανώς χωρίς να έχουμε μαντικές ικανότητες, αλλά βλέποντας τις συνθήκες εργασίας. Το λέω αυτό, διότι η κυβέρνηση όταν φέραμε σαν κοινοβουλευτική ομάδα, ένας βουλευτής μας, αυτό το θέμα στο Κοινοβούλιο, μας είπε ότι θα πρέπει να ντρεπόμαστε που βάζουμε θέμα για την ασφάλεια» ανέφερε ο κ. Ζαχαριάδης, κατηγορώντας τον πρωθυπουργό ότι «ετοίμαζε προεκλογικού χαρακτήρα φιέστα για να μας πει πόσο σύγχρονο και τηλεκατευθυνόμενο είναι το τρένο στην Ελλάδα, η οποία δυστυχώς ματαιώθηκε λόγω του συγκλονιστικού αυτού δυστυχήματος». «Το λέω αυτό διότι είναι κραυγαλέα η αναντιστοιχία μεταξύ επικοινωνίας της κυβέρνησης για τον εαυτό της και πραγματικότητας που βιώνουν οι πολίτες» είπε χαρακτηριστικά.

Πράγματι το ανθρώπινο λάθος είναι μέσα στη ζωή, δήλωσε ο κ. Ζαχαριάδης και όλοι οι άνθρωποι είναι φυσιολογικό να κάνουμε λάθη, συνέχισε, ωστόσο «δεν είναι φυσιολογικό, το 2023, αν κάνει ένα λάθος ο Αδαμόπουλος ή ο Ζαχαριάδης να φύγουνε 60 άνθρωποι από τη ζωή».

«Γι’ αυτό, σε όλο τον κόσμο υπάρχουν συστήματα τα οποία είτε προλαμβάνουν είτε διορθώνουν, είτε δημιουργούν την αντίθετη ροπή προς το ανθρώπινο λάθος, είτε με δυο ζευγάρια μάτια, δηλαδή με τέσσερα μάτια να κάνουν αυτή τη δουλειά είτε με δευτεροβάθμιο σύστημα ασφάλειας, το οποίο όπως ενημερωθήκαμε χθες και επισήμως από την εταιρεία, σταμάτησε να λειτουργεί το 2019 είτε με οποιοδήποτε τεχνολογικό μέσο υπάρχει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στις ανεπτυγμένες χώρες που δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Το λέω αυτό γιατί έχει γίνει πάρα πολλή συζήτηση τα τελευταία χρόνια για τη χώρα μας που αλλάζει, που αναπτύσσεται ψηφιακά. Έχω την εντύπωση, δεν θέλω να αδικήσω μία προσπάθεια που ξεκίνησε επί των ημερών μας και συνεχίζεται επί των ημερών των σημερινών, αλλά νομίζω ότι ώρες ώρες τα πράγματα είναι τελείως αναντίστοιχα. Δεν γίνεται να λέμε ότι η χώρα είναι Ελλάδα 2.0, είναι ψηφιακή και να μην έχουμε ένα τέτοιο σύστημα διοίκησης και διαχείρισης» επισήμανε ο κ. Ζαχαριάδης.
  

Το θέμα είναι η καθυστέρηση του έργου, τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία περιέγραψε παραπάνω, προσέθεσε ωστόσο ότι «είναι και όλα τα συστήματα τα οποία υπήρχαν χωρίς αυτό το έργο. «Δηλαδή, γιατί δεν είχαμε διπλό σταθμάρχη, όπως είχαμε την περίοδο που εμείς ήμαστε στην κυβέρνηση – και δεν θέλω να πω ο ΣΥΡΙΖΑ και η Νέα Δημοκρατία, δεν νομίζω ότι αντιστοιχεί τώρα μία τέτοια αντιπαράθεση- γιατί σταμάτησε το δευτεροβάθμιο όργανο να λειτουργεί, γιατί μέσα από τη διαδικασία της μετακίνησης των δημοσίων υπαλλήλων παραλήφθηκε, πιέστηκε να παρακαμφθεί μία ρητή ρύθμιση που λέει ότι σε αυτή τη θέση δεν μπορεί να υπηρετεί κάποιος ο οποίος είναι μεγαλύτερος των 48 ετών και πήγε κάποιος ο οποίος είναι 60» συμπλήρωσε ο κ. Ζαχαριάδης.
Ως προς το αν θα αποδοθούν οι ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών, ο κ. Ζαχαριάδης δήλωσε πως «φυσικά και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία απόδοσης των ευθυνών» και πως έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη ότι θα κάνει σωστά τη δουλειά της «χωρίς υποδείξεις, χωρίς οι ελεγχόμενοι να προσπαθούν να το παίξουν ελεγκτές του εαυτού τους και αναφέρομαι στην κυβέρνηση και στον κ. Μητσοτάκη».

«Και βεβαίως έχω εμπιστοσύνη και στην ελληνική πολιτεία, ότι επιτέλους μετά από αυτό το συγκλονιστικό δυστύχημα θα κάνουμε τα αναγκαία βήματα και με την ευρωπαϊκή συνδρομή και με τη διεθνή συνδρομή για να φτιάξουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο. Το χρωστάμε στους ανθρώπους που έφυγαν, το χρωστάμε στις οικογένειές τους, το χρωστάμε στους εαυτούς μας, το χρωστάμε στο μέλλον μας» υπογράμμισε ο κ. Ζαχαριάδης.

www.ertnews.gr

Περισσότερα Εδω!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μετάβαση στο περιεχόμενο