31.7 C
Almyros
29 Σεπτεμβρίου 2024 13:16
ESPA
ΑρχικήΘΕΣΣΑΛΙΑΛΑ.ΣΥ. Θεσσαλίας: Αντιφάσεις στην πρόταση της Περιφέρειας για υπογείωση των γραμμών του...

ΛΑ.ΣΥ. Θεσσαλίας: Αντιφάσεις στην πρόταση της Περιφέρειας για υπογείωση των γραμμών του ΟΣΕ

Για «αρκετές αντιφάσεις» που υπάρχουν στην πρόταση της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την υπογείωση των γραμμών του ΟΣΕ που ανακοινώθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο (6/4/23) προς στο Υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών και στον ΟΣΕ, κάνει λόγο η “Λαϊκή Συσπείρωση” Θεσσαλίας.

Σύμφωνα με την πρόταση, προκρίνονταν να γίνει προμελέτη υπογειοποίησης ενός τμήματος 1.300 μ. των σιδηροδρομικών γραμμών της Λάρισας, μεταξύ των οδών Υψηλάντου και Αγιάς, με τη μέθοδο cut and cover (εκσκαφή και επανεπίχωση), υποστηρίζοντας ότι είναι η μόνη ρεαλιστική πρόταση, απορρίπτοντας την πρόταση της “ΛΑ.ΣΥ” για υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών σε όλο το μήκος που διασχίζουν την Λάρισα.

Η “ΛΑ.ΣΥ.” Θεσσαλίας επισημαίνει ότι ” η πρότασή αυτή, έγινε δεκτή από τις ηγεσίες του Υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών και του ΟΣΕ. Θέλουμε να σημειώσουμε πως η πρότασή σας έχει αρκετές αντιφάσεις. Ενώ μιλάτε για την ασφάλεια κατοίκων και επιβατών, απορρίπτετε την συνολική υπογειοποίηση που θα έλυνε το πρόβλημα και προκρίνετε μια «λύση» αμφίβολης δυνατότητας κατασκευής και κυρίως αποτελεσματικότητας.

Σχετικά με την πρόταση που διατυπώσατε κύριε περιφερειάρχη, υπογειοποίηση ενός τμήματος (1.300 μ.) των σιδηροδρομικών γραμμών της Λάρισας, με τη μέθοδο cut and cover (εκσκαφή και επανεπίχωση), με την οποία είχαμε εκφράσει τη διαφωνία μας στο Π.Σ (6/4/23), γιατί είναι αποσπασματική, αναποτελεσματική και τεχνικά, πιθανότατα, μη εφικτή, θέλουμε να μας δώσετε μια σειρά απαντήσεις.

1. Ποια είναι η άποψη της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Λαρισαίων και του ΤΕΕ Κ-Δ Θεσσαλίας, για την πρόταση σας για υπογειοποίηση μόνο των 1.300 μ. των σιδηροδρομικών γραμμών της Λάρισας, με τη μέθοδο cut and cover (εκσκαφή και επανεπίχωση);

2. Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής μόνο για 1.300 μ. μεταξύ των οδών Υψηλάντου και Αγιάς, σε ένα βάθος 8-9 μέτρων, προκειμένου να είναι εφικτή η διέλευση αμαξοστοιχιών, θα απαιτήσει, πριν απ’ αυτό το τμήμα των 1.300 μέτρων, επιπλέον 1.000 + 1.000 μ. περίπου εκατέρωθεν, για την δημιουργία σχετικών κλίσεων προσαρμογής της επιφανειακής με την υπόγεια θέση των σιδηροτροχιών, γεγονός που σημαίνει ότι από την νότια πλευρά, η εκσκαφή θα φθάσει έως τον

σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, πιθανό και προς την οδό Φαρσάλων και από την άλλη πλευρά θα φθάσει έως τη Νέα Σμύρνη. Πως θα γίνουν αυτά και τι θα σημάνουν για την λειτουργία του σταθμού, της σιδηροδρομικής γραμμής και γενικότερα της πόλης;

3. Τι θα γίνουν τα ηχοπετάσματα που είχατε ανακοινώσει στις αρχές Ιανουαρίου του 2023, ότι θα τοποθετήσει ο ΟΣΕ από το Μεζούρλο μέχρι τη Νέα Σμύρνη, μετά από σύμβαση που υπογράψατε μαζί του, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ύψους 5,5 εκ. ευρώ περίπου, με δεδομένο ότι αυτά αφορούν την επιφανειακή κίνηση των σιδηροδρομικών γραμμών;

4. Αν προχωρήσει αυτή η πρότασή σας, για υπογειοποίηση μόνο των 1.300 μέτρων μεταξύ των οδών Υψηλάντου και Αγιάς και όχι του συνόλου των σιδηροδρομικών γραμμών από είσοδο μέχρι έξοδο της πόλης και μάλιστα με την μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut and cover), δεν θα αποκλειστεί η κυκλοφορία τραίνων κατά τη διάρκεια μιας μακρόχρονης κατασκευής της, πως θα γίνεται η σιδηροδρομική συγκοινωνία;

Θα υπάρχει εναλλακτική χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής για την εκτός πόλης παράκαμψη του τμήματος υπογειοποίησης και του εξοπλισμού τους για ηλεκτροκίνηση και με συστήματα ασφαλείας για την προσωρινή (;) κίνηση των συρμών και γιατί δεν μπορεί να γίνει η συνολική υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής που διασχίζει τη Λάρισα;

5. Τι θα γίνει με την διακοπή της κυκλοφορίας στις οδούς Αγιάς, Καραγάτση, Βόλου και Υψηλάντου, όπου η συνάντησή τους με τις σημερινές γραμμές, στις οποίες θα κατασκευαστεί το όρυγμα για την υπογειοποίηση, με κυκλοφοριακές συνέπειες;”

Φωτ. Αρχείου (EUROKINISSI)

www.ertnews.gr

Περισσότερα Εδω!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μετάβαση στο περιεχόμενο